Pillars of Eternity Hero Edition [amd64] [Native] [Rus] [1.06]

Ответить на тему
Статистика раздачи
Размер:  6,49 GB   |    Зарегистрирован:  8 лет 10 месяцев   |    Скачан:  0 раз
Сидов:  610  [  0 KB/s  ]   Личеров:  50  [  0 KB/s  ]   Подробная статистика пиров
 
   
 
 
Автор Сообщение

Жесткий диск ®

Пол:

Стаж: 9 лет 2 месяца

Сообщений: 12324

Создавать темы 09-Июн-2015 11:41

[Цитировать]

Pillars of Eternity Hero Edition



•Год выпуска: 26 мар, 2015
•Жанр: RPG, Isometric
•Разработчик: Obsidian Entertainment
•Издательство: Paradox Interactive
•Платформа: Linux
•Версия игры 1.06 ot June 2, 2015
•Архитектура: amd64
•Тип издания: Лицензия от GOG
•Язык интерфейса: русский, английский, французский, итальянский, немецкий, испанский, польский
•Язык озвучки: английский
•Таблетка: Не требуется




• Операционная система: Ubuntu 14.04 / Linux Mint 17 (amd64)
• Процессор: Intel Core i3-2100T @ 2.50 GHz / AMD Phenom II X3 B73
• Оперативная память: 4 Gb
• Видеокарта: ATI Radeon HD 4850 or NVIDIA GeForce 9600 GT
• Свободного места на жестком диске: 14 Gb



Pillars of Eternity поможет вам утолить ностальгию по классическим ролевым играм, полным магии, воображения и глубины. В компании Obsidian работают многие люди, ответственные за разработку классических игр этого жанра и желающие его возродить. Pillars of Eternity вобрала в себя лучшее в ролевых играх: главный герой, его примечательные спутники и исследование мира, как в Baldur's Gate, юмор, напряженные схватки и путешествия по подземельям, как в Icewind Dale, и все это венчают душевные терзания и полноценные тематические исследования, как в Planescape: Torment.Раздача обновлена до версии 1.06 ot June 2, 2015, за что огромная благодарность EugVVPillars of Eternity Gameplay Teaser

Статистика прежней раздачи

Список обновлений

June 2, 2015
Update 1.06
Update 1.06 is up on Steam and will be released on GOG and Origin shortly. This update contains lots of great fixes and some cool paladin balance changes. It also contains two major fixes that Unity just released:
Fixed a crash that some people were experiencing on startup. This had to do with Unity attempting to load a corrupted font.
Fixed severe slowdowns when streaming in assets if the user had specific network adaptors or was running programs like Hamachi.
Take a look below for all the details:
Balance
Blacsonn was modified to have a focus gain multiplier (+20%) instead of a flat gain.
Added the Flanking and Engagement entries to the Glossary. Also updated the Flanked entry to link to Flanking and Engagement.
Minoletta's Concussive Missiles AoE is now set to foe only.
Lay on Hands increased from 1/Encounter to 2/Encounter. Base healing value was increased from 20 per tick to 25 per tick and Greater Lay on Hands increased from +7 to +12.
Flames of Devotion was given a +20 Accuracy bonus.
Spell Holding: Blessing Accuracy bonus reduced from +10 to +5.
All Zealous auras set to the same size. This decreased the size of Charge, but increased the sized of Focus and Endurance.
Bonus Graze to Hit rate added to Zealous Focus.
Bonus Hit to Graze rate added to Zealous Endurance.
Sworn Enemy will no longer call a hit reaction when applied.
Endurance reduction on the end of Reviving Exhortation was reduced.
Suppress Affliction base duration lowered from 15 seconds to 10 seconds.
All Exhortations are now set to recover immediately.
Reinforcing Exhortation now grants +25 deflection instead of +15.
Hastening Exhortation lowered to 9th level (was 11th).
Items, Spells, Abilities
Arcane Assault and Flagellant's Path have received animation polish.
Quests and Companions
Fixed an issue where a door in the Stronghold's Great Hall could become locked after the Steward unlocked it. This is a retroactive fix that should fix a saved game on load.
Fix for Against the Grain where you were able to convince Trumbel after convincing Sweynur. Players in broken states can speak with Trumbel to complete the quest.
Entering Lle a Rhemen will now force an update to The Bronze Beneath the Lake to the proper step if it's somehow been reverted to an earlier stage, allowing the Engwithan weapon container to appear.
Fix for cases where hurting a Crucible Knight during the Forge Knight attack on Crucible Keep would cause Lady Webb to assume you had burned the bridges with the knights' faction, thus forcing the invite to the hearings to come from Dunryd Row. This fix is also retroactive for cases where Lady Webb still waits to hear your word about getting an invite - head over Hadret House and speak with Webb to continue with the Crucible Knight's support as intended in your playthrough.
Attacking any main faction after acquiring their invite will now properly result in a quest update that asks you to talk to Webb about getting an invite in some other fashion (Dunryd Row support).
UI
Added the correct icons for items that were displaying an incorrect icon.
Fixed a minor issue with Scripted Interaction images not animating correctly at times.
When dragging items in the inventory, you can now see their stack counts.
UI fix made for some localizations that were seeing text flow over their button's bounds.
Highlight shader will now properly render behind objects in the scene.
Added notifications on skill level up that lets users know that skill points may be saved for subsequent levels.
Spell bars now clear out correctly when users switch party members with hotkeys.
Fixed a bug where the second line of an object could get covered by newly gained objectives.
Fixed a UI issue where icons on an expanded spell bar could show blue or gold glows behind them.
Added notification when a player attempts to target a spell or attack when Paralyzed or Stunned.
Reordered spells and abilities on the character sheet UI. This was a fix to abilities being displayed under the spells category.
Fixed a bug where placeholder icons might appear in combat tooltips.
Suppressed effects on the party portrait icons now show their effects with a "suppressed" qualifier on tooltip.
Added a "per X sec" clause to beam spell descriptions to indicate how often they hit.
Transition icons will now revert to their non-glowing state if you attempt to transition, but click away before completing the transition.
Stronghold upgrade "purchase" buttons are now greyed out when another upgrade is already in progress.
General Fixes
Fixed a crash that some people were experiencing on startup. This had to do with Unity attempting to load a corrupted font.
Fixed slowdowns that could be caused by certain network adaptors or programs like Hamachi.
Fixed a problem where interacting with the ability bar in certain ways could disable mouse input.
Fixed an issue where SFX were not playing properly on containers.
Fixed a bug where Deceptive disposition was gaining ranks too quickly.
Wolves now have an ambient animation for knocked-down state.
Fixed an issue where grimoires were getting corrupted when sending a wizard to the Stronghold.
Fixed Commander Clyver's barkstrings to be hostile if the Keep is hostile.
April 24
This is a big one. Patch 1.05 features hundreds of bug fixes, balance changes, and new UI features. There are many minor fixes that are not listed in these notes.
Please Note: Save games in 1.05 are not compatible with 1.04 or earlier versions. The game will automatically back up your save games in a special folder in the save game directory after converting the saves to the new format.
New Features
You can now rename save games.
You can now change the portrait and sound set of characters from the character sheet. Click on the gear icon to open the customization window. You can only use this feature on player characters and hired (non-companion) characters.
New Stash sorting. You can now sort stash by item type, enchant score, and sell value.
Added a news feature on the main menu to keep you informed on patches and Kickstarter updates.
Added a new color for unique items in the inventory.
Added a new hotkey for switching weapon sets on selected characters.
You can now bind extra mouse buttons to Ability hotkeys.
There's a new option in the Difficulty settings to reset newly recruited companions to level 1 (without losing the experience) when they get added to the party for the first time. This will allow you to level up companions to your liking.
Balance
Reblanced XP rewards of some quests, particularly the bounty quests, to prevent parties from hitting max level before Twin Elms.
Ciphers now start with 1/4 max Focus instead of 1/2.
Wizard and Cipher's base endurance has been raised from 30 to 36, and per level from 10 to 12.
Wizard and Priests health multipliers were raised from 3 to 4.
Interdiction range has been reduced from 20 to 10.
Tuned down damage on the Retaliation mod.
Citzal's Spirit Lance will now do 50% more damage, is faster, and has an increased AoE.
Sanguine Plate's Retaliate mod has been replaced with Spell Holding: Frenzy.
Wind Blight's Returning Storm is now set to 1/encounter.
Earth Blight's Teleport ability is now set to 2/encounter.
Sturdy bonus is improved from +20 to +30 vs Prone.
Hand and Key's Preservation has been replaced with Loyal.
Aru Breaker's Preservation has been replaced with a +1 Speed.
Angio's Gambeson's Reflex bonus is replaced with 1/day Deleterious Alacrity of Motion.
Rebel's Call Preservation has been replaced with Wary.
Lightning Strikes damage is increased by 25%.
Fan of Flames damage is reduced by 25%.
Minor Arcane Reflection base duration is changed to 60 seconds.
Llengrath's Displaced Image gives 50% hit to graze conversion on Deflection and Reflex.
Wizard's Double now grants +40 Deflection against a single attack.
Mirrored Images now grants a base +30 Deflection. It decreases by 5 after each hit.
Ilengrath's Safeguard's bonuses are now unified.
Crucible of the Soul, Speaker to the Restless, and Steps to the Wheel ranges have been increased.
Arcane Veil now grants +50 Deflection, with Hardened Veil adding +25, for a total of +75 Deflection.
Scroll of Paralysis is now slightly weaker and has a higher skill requirement.
All Spell Holdings are 2/encounter.
Soul Shock radius reduced from 2.5 to 1.25.
Blizzard damage reduced significantly and attack speed increased to from 0.2 to 0.8.
Overwhelming Wave now uses a range of 30-40 and stun duration lowered from 10s to 8s.
Noxious Burst trap damage now is in line with other player trap damage.
Reduced the accuracy on higher level player traps.
Unbroken is now a per encounter ability.
Malignant Cloud damage increased.
Ghost Blades set to foe only.
Death Ring damage slightly raised, made foe only.
Ninagauth's Freezing Pillar switched over to foe only.
Concelhaut's Corrosive Siphon set to foe only.
Stag's Horn damaged lowered. Reflex and Deflection penalties cut in half, and reduced duration from 15 to 10.
Bracers of Spiritual Power and Archer's Gloves reduced damage from +20% to +10%.
Scroll of Revival AoE reduced, range slightly reduced, and restored endurance halved.
Marked Prey and Sworn Enemy have been set to 0 recovery actions, so they can be used and the Ranger/Paladin can immediately act again.
Winter Wind has had its damage, range, and push decreased. Base interrupt has been increased.
Vile Thorns has had its damage increased and range decreased.
Petrified damage bonus changed from x4 to x2.
Items, Spells, and Abilities
Many spells and abilities will have more accurate and updated stat blocks and improved output in the combat log, tooltips, and character sheet.
Modal abilities now have activation and deactivation timers.
Fixed an issue where some AOE attacks were not displaying the extra Intellect bonus properly.
Added new effect when petrified.
A character does not need to be in Stealth/Search mode to detect traps that are 4 Mechanics difficulties lower that the skill score. The detection will happen automatically now.
Added an animation to the Fox and the Hunter ability and removed the damage effect.
Second Chance will no longer trigger the defeat screen if the entire party goes down right before the effect fires.
Fixed display of the cast UI for Seven Nights She Waited While the White Winds Wept.
Tuning Wheel's effect is not hostile anymore.
Painful Interdiction is now correctly marked as hostile.
Escape should now always prevent disengagement attacks.
Seven Nights She Waited While the White Winds Wept will no longer attack allies.
Barbarian Threatening Presence will no longer spam the combat log when the Barbarian loses all endurance.
NPC Chanters will now resume chanting once they use their invocations.
Getting maimed will not clear fatigue.
All wall spells should now disappear when combat ends.
New Glossary entries for spellbind, spell holding, and spell striking.
Switched the ingredients for Freezing and Shocking lashes.
Druid's Wildstrike Belt is now working as intended.
Marked Prey is now working at intended.
Draining Whip is now working as intended.
One Stands Alone is now working as intended.
Interrupting Blows is now working as intended, and will correctly increase interrupt.
Mortification of the Soul is now working as intended, and should only award 1 wound.
Scion of Flame, Spirit of Decay, Secrets of the Rime and Heart of the Storm should now correctly increase damage of all abilities.
Driving Flight will now work properly with Blunderbuss type guns.
The Retaliate mod should not strike allies after using Field Triage.
Pet fatigue has been removed.
About 30 item icons have been updated, including some backer items, such as the Hermit's Hat.
Battle-forged status effect now ends when combat ends. This should prevent it from stacking because of save/load.
Fix for Elusive Quarry so its status effects now end when combat ends. This should prevent it from stacking because of save/load.
Wild Leech is now combat only and the Leech effect will last until combat ends. This fixes issues with it not working with save/load correctly.
Fix to Total Max Focus stat that would reset to the base value if you had the Greater Focus talent after a save/load. This is a retroactive fix that will restore your Cipher with an extra +10 focus if you have the talent.
More fixes to status effect suppression so it will be more foolproof.
Quests and Companions
Party member stats on the character sheet will now show properly if the companion is removed and re-added from the stronghold.
Fixed issues where companions could lose their items when assigned to the stronghold.
Grieving Mother's Perception and Intellect scores have been switched.
The Man Who Waits: The citizens of the Sanitarium will no longer become hostile if you kill and loot Azo after the Sanitarium riot and then fight flesh golems. Fix is retroactive.
Fixed issue with a reputation loss with Gilded Vale when entering Raedric's Hold.
Removed disposition exploit with the Records Keeper.
A few encounter placement changes.
Fixed issues with stronghold hirelings becoming hostile.
Retroactive fix to update Sanitarium quest stage to proper state if you already talked to Ethelmoer and then asked for Sanitarium directions from a city guard.
Added retroactive fix if you've advanced Heritage Hill quest to Icantha but then asked a city guard for directions to Heritage Hill.
Fixed a number of issues with the Winds of Steel quest. This should be a retroactive fix if the quest was already started before working on the second quest with the Dozens or Doemenels, or if the quest was acquired or completed in conjunction with Bronze Beneath the Lake or Changing of the Guard.
Attacking any of the main three Defiance Bay factions after having secured their invitation to the hearing will now make Lady Webb give you an invite in the name of Dunryd Row.
Fixed issues with the Hermit of Hadret House quest.
If Sul or Oernos were defeated before speaking to Desthwn for the first time then The Old Queen and the New King quest will not revert to an earlier quest stage
Hendyna's conversation is fixed up to be properly linked together.
Fixed a case where one of Clyver's responses would not appear in conversation if you ask him twice about the hearing.
Killing Alwah while she appears in Oldsong now prevents her from appearing alive in Galawain's Maw when you turn in the Prison of Ice quest
Fixed an issue where the Hall of Revealed Mysteries would turn hostile after opening the door to the Elder Archives and then re-loading into the scene (while not in stealth).
Rinatto will no longer appear in the Celestial Sapling if you convince him to leave Twin Elms as part of the Hard Bargain quest.)
Fixed the top floor of the Sanitarium so "The Man Who Waits" quest is now working for those that were having problems.
UI
Changed the display of most stat multipliers to be percentage based.
Added Shift as a default control for multi-selection, in addition to Ctrl.
Inverted the Stronghold log.
Improved the output in the Bestiary and added beast abilities.
Portraits now turn grey if Stamina is being capped by Health or Fatigue.
Improved multi-selection.
Stronghold adventures will now show the duration before you embark.
Added apply button to resolution options screen.
Default stealth key on Linux is now Ctrl.
Weapon set buttons are now disabled when Spirit Shifted.
Fixed several issues with containers and mouse cursor state on hover.
Fixed an issue where the Lore requirement on scrolls was always displaying as red text.
Fixed an issue where weapon sets were not visually unlocking.
HUD does not upscale until 1920x1200.
Adjusted position of the Concentration skill in the Character Sheet.
Cleaned up problems with improper ability icons showing if you switch party members with hotkeys.
Corrected a tooltip string on the voice volume slider.
Fixed issues with tooltips being obscured in the inventory screen.
Fixed a problem with Stronghold prisoners showing temp text at times.
Improved loading screen scaling for resolutions greater than 1920 x 1080
Tooltips now include sell price where appropriate.
Chanter inspection UI should now display the correct durations.
Armors should now correctly display DR in the inspection UI.
Fixed attack roll formula tooltips so they should now be readable in lower screen resolutions.
Weapon sets should now show the proper weapon rarity coloring.
Expert mode is now hidden on the main menu to avoid confusion about it not being selectable outside of a game.
Changed slider bars so that they can slide the entire length of the options menu.
Changed the order of the option buttons to make them more user-friendly.
General Fixes
Removed exploit of being able to transition into a new area with a dead player character. Sorry speed runners.
Spells and abilities stuck in 'Already Activated' state will be fixed whenever a game is loaded.
Now camping in a stronghold map when Brighthollow is unlocked uses Brighthollow instead.
Party members will no longer switch weapon sets when charmed.
Resolved a problem where misses on some secondary attacks were not being reported in the combat log.
Camera should center on party members faster.
Trial of Iron: Loading a game will now force a save to happen to prevent save scumming.
Fixed many issues related to auto pause.
Firearms will now reload when combat ends on alternate weapon sets.
Poison and interrupted VO now has a cooldown.
Allow quick-loading when UI windows, like dialogue, are up.
Fix to enemy encounters sometimes decreasing in difficulty without the player changing the option.
Fixed additional problems with prestigious visitors visiting the Stronghold after they had been killed.
Fixed issue where Guest Hirelings that were available at the Stronghold for hire were not being saved properly into the save games.
Removed unneeded navigation blockers in the Valewood that were causing animal companions to become stuck.
These are the patch notes for 1.04 (April 14), which is now available on Steam. It may be a bit before it's available on GOG and Origin, as they manually put it up.
We are now working on patch 1.05 and will launch the beta for it during the week of April 20th. We're continuing to read through support threads and e-mails. Thank you, everyone!
Items, Spells, and Abilities
AoE indicators should now properly resize if the caster has a sub 10 Intellect score.
Fixed an issue with over-time aura spells not applying the correct value on the final tick.
Knock Down will now correctly be applied for the full duration of the effect.
Mantle of The Dying Boar will now trigger at 33% Endurance with the effect of 5 Endurance a tick.
Talisman of the Unconquerable will now give a 1.25 Focus multiplier instead of .25.
Blooded should trigger properly in all cases now.
Boar Animal Companion bonus damage should now work as intended.
Prone Reduction mod should now work correctly.
Quests and Companions
Fixed Aloth and Kana speaking when they weren't in the party in one of the last levels.
Sagani's fox-specific banters now require the appropriate items in the player inventory.
Falanroed's dialogue no longer displays a script node.
Durance will now properly discuss your dream with you if you've already discussed his staff.
Relaxed some constraints on Durance's quest conversation. This allows all characters, regardless of background or stats, to finish his quest.
Players can now loot the nest in Oldsong.
Fixed an invalid conditional check in one of Pallegina's conversations.
Heritage Hill tower will be fully revealed when exploring the map.
Fixed spawn issue in a scripted interaction near the end of the game.
Fixed an invalid creature spawn in the Ogre Lair in Od Nua.
Sagani no longer references the antagonist by name before you know it.
A container in the Catacombs of Od Nua will now remember if it was looted.
The "Master's Tools" quest will now work if you have the required items before starting the quest.
The "A Two Story Job" scripted interaction will not require a second grappling hook to climb down from the window if one was already used to climb up.
General Fixes
Fix for camera movement problems when the game is paused or in a cutscene.
Fix to retroactively restore party movement in saves that display movement speed problems.
Made some fixes to movement speed problems that were being reported (e.g. Boots of Speed).
Fixed stacking health problems with the gul's "Vomit Blood" ability. This fix should retroactively fix your saved games.
Optimized Save/Load game system for better performance.
Optimized how scene transitions are handled for better memory usage on 32-bit machines. This may allow players to transition to new areas without running out of memory.
Sound Sets from hired companions will now be properly restored when adding them to the party from the stronghold.
"All Stronghold Upgrades" achievement now checks 25 upgrades instead of 26. This will properly reward the achievement if you already have fully upgraded your stronghold.
The "Kill All Dragons" achievement will now properly fire if they are killed indirectly (like by a trap). This is a retroactive fix and will be rewarded if the dragons are already dead.
Fixed issue where store prices were getting exceptionally large after receiving a discount.
Fixed issues with gaining infinite XP from bad Stronghold data.
World time will not get very large in some cases after Save/Load.
Modelling offset with Durance's head has been adjusted.
Icon scale is now correct on Hearth Harvest and Reghar Konnek.
All shaders will now compile properly under DirectX 11.
Restored all the missing effects in the intro cutscene.
Removed Blunderbuss item from an early game loot table.
Changed the cursor type on the blood pool in the Temple of Skaen to conversation.
Fixed a few save game issues with dead summoned creatures.
Fixed issue where occasionally a crash would occur when initializing the Steam API.
Draggable windows are now handled properly when running at very high resolutions.
Swamp Lurker's animation won't spaz anymore when the game is paused.
Fixed an issue to prevent binding mouse buttons to window controls.
Game will now pause if you Alt-Tab during a cutscene in full screen mode.
Audio will now resume properly if the game loses focus.
Fixed an issue with infinite load screen if you transition while hovering over a container.
Characters will now wait for their idle animation before trying to reload which fixes an animation sync issue.
Damaged characters performing AoE attacks will not overload their AI state stacks anymore.

Оценки игры

Первые обзоры:
• Escapist - 100/100
• PCGamesN - 100/100
• IGN Italy - 94/100
• 3DJuegos - 93/100
• Meristation - 93/100
• Everyeye.it - 93/100
• PCGamer - 92/100
• Gamerant - 90/100
• MMORPG.com - 90/100
• Dealspwn - 90/100
• GameWatcher - 90/100
• Pixel Dynamo - 88/100
• Stevior - 85/100
• Gamereactor.es - 80/100
• Eurogamer - Рекомендуется
• Rock, Paper, Shotgun - Без оценки
• Videogamer - В процессе
• PCWorld - В процессе
• Game Informer - В процессе

Обзор от Конабу

Pillars of Eternity — игра с предысторией. Даже с двумя. Во-первых, это «духовная наследница» великих ролевых игр прошлого: Baldur’s Gate, Planescape: Torment и Icewind Dale. Во-вторых, PoE — немного припозднившийся результат масштабной кампании по сбору средств на сайте Kickstarter. Она состоялась три года назад, когда краудфандинг только-только стал популярным среди широких масс игроков. В общей сложности Obsidian тогда собрала больше четырех миллионов долларов; в куче денег была и моя двадцатка. Удалось ли ветеранам жанра «отработать» эти деньги?
Ролевая игра обычно начинается с создания персонажа — и Pillars of Eternity не исключение. Как и полагается, здесь дается на выбор много готовых голов и причесок, но самый большой интерес все-таки представляют гиперссылки, которыми начинены описания классов, рас и культур. Пока делаешь протагонисту биографию, получаешь вводную в мир Эора. Вникал в различия между островными и прибрежными аумауа (этакими На’Ви с акульими зубами и полинезийскими именами). Разбирался, почему óрланов — ушастых пегих хоббитов — угнетают все прочие расы (из-за покладистого нрава и неспособности сбиваться в толпы). Раздумывал, не сделать ли героя Богоподобным — гуманоидом, наследственность которого покорежили потусторонние силы — напоминает, тифлингов и аасимаров в Planescape: Torment, которые получались от секса с чертями и ангелами соответственно. Дети богов небесталанны: огненный Б-гоподобный может зажигать светильники без факела. Поэтому в итоге мой главгерой стал человеком-магом. Конечно, в Pillars of Eternity есть уникальные классы. Например, Певчий, на поверку оказавшийся обычным воином, распевающим песенки, дающие бонусы союзникам. Есть Сайферы — вроде как манипуляторы душами союзников и врагов, но на самом деле обычные псионики. А маг — он в PoE носит с собой гримуар (красивую книжку-раскладушку с заклятьями) и может (один раз за бой) кого-нибудь ей сильно приложить. Да и заклинания очень пафосные — молнии из рук а-ля Палпатин, отвлекающие фейерверки (Гэндальф! «Земля мертвых»!) и вампирический посох (!).
Расписывание явных преимуществ магов перед остальными классами не должно отвлекать нас от ключевого момента. Когда началась собственно игра, я испытал легкий шок (вероятно, культурный). NPC почти не шевелятся, костер похож на нарисованный очаг на стене у Папы Карло, все немного серовато… Вот здесь важно напомнить себе, что Pillars of Eternity сделана по ретро-технологии (двумерные рисованные задники, псевдотрехмерные герои и монстры), немного привыкнуть и… дальше все будет хорошо. Потому что действие в Pillars of Eternity подхватывает сразу. Начинается все с довольно банальных приемов. «Враги сожгли родную деревню, пока мы ходили за ягодами» и «Спасись через ужасное неизведанное подземелье с монстрами низкого уровня». Но ситуация резко исправляется, когда на нас наваливают сюжетное бремя: герой получает способность общаться с душами живых и усопших, вытаскивая и переживая воспоминания их текущей жизни и прошлых. Процесс болезненный как для героя, так и для нас — во время сеанса экран светится тошнотворными оттенками фиолетового, в наушниках звучит неразборчивый шепоток. Атмосферно! На создание атмосферы работает и то, каким герой добирается в первое для нас человеческое поселение — одиноким, продрогшим под ночным дождем, покусанным волками, порезанным бандитами. Неприкаянность персонажа мне передалась — поэтому увешанное телами дерево на центральной площади городка произвело сильное впечатление (хоть я и пережил Красную свадьбу). Что замечательно, сцена не только настраивает на серьезный лад («а игра-то нуарная!»). Она дает толчок развитию сюжета. Биаваки (ветры, отрывающие душу от тела), местные законы реинкарнации (души могут дробиться), странная болезнь (дети рождаются без душ), Адра (полурастение-полуминерал, формации которого лезут из-под земли повсюду в окрестностях) — все это связано с геноцидом, который местный феодал устроил несчастным крестьянам. А также со старинным конфликтом между поселенцами и аборигенами, и с недавним восстанием, устроенным местным мессией. Все это изрядно мотивирует на чтение книг, которые мы собираем в храмах и донжонах. Главная сюжетная линия и разматывание центральной головоломки игры — не единственное, чем цепляет Pillars of Eternity. Здесь есть Тяжелый Моральный Выбор (не легче, чем в Planescape: Torment). Разобраться, кого казнить, а кого миловать, по идее должно быть легко: герой же читает не только книжки, но и души. Но просканировать каждого NPC нельзя: игра предполагает, что протагонист читает только интересное. Поэтому «неинтересные» (но сюжетно значимые) персонажи беззастенчиво занимаются искажением истины. Видения героя, меж тем, укрепляют в мысли, что все здесь сволочи и все врут. Так, во время одного из припадков призраки оправдывают и массовые изнасилования, и ответную зачистку лесов методами генерала Ермолова. Да, претендент на трон властолюбив, но он пока что никого не повесил и не резал ножиком своих близких. Старый жрец, может быть, и мракобес, но поточное производство нежити из пленных наладил не он. Еще одна сильная сторона Pillars of Eternity — так называемая «боевка». Она требует сообразительности и реакции — одни и те же схемы подолгу не работают. Я быстро выработал формулу успеха: поставить партию в арке или узком проходе, выдвинув вперед и в стороны воина и варвара — и накатывать на врагов тяжелые огненные шары (чистый боулинг; знал бы, назвал бы мага Лебовски). «Силовые» классы умеют держать на себе нескольких противников; недобитых оппонентов можно подчистить энергетическими плюхами и конусом огня. Боулинг помог избавиться от упомянутого выше тирана — охрана у него была большая, но в тесном пространстве довести ее (и хозяина) до состояния well done было просто. Но чуть погодя — в многоэтажном подземелье под крепостью Каэд Нуа (которая была почти ничья, а стала наша) — ту же тактику применили против моих героев. Шустрые мелкие рептилоиды с копьями, противно вереща, связывали первую линию, а мелкие дракончики издалека (и очень быстро) заплевывали партию огнем. Пришлось исхитряться — заранее вешать на одного-двух бойцов с мечами убыстряющее заклинание и науськивать их на вражескую артиллерию. Позднее игра заставила меня внимательно относиться к баффам и дебаффам, а также показала, что прерывание вражеских заклинаний иногда бывает критически важным. Как и своевременное переключение между наборами оружия. Важная (или нет?) подробность о боевой системе: герои и их противники выбивают друг из друга не очки жизни, а очки выносливости. Если все члены партии валяются на полу — придется загружать сохраненную игру. Вероятно, разработчики хотели придать сражениям динамизм: выносливости у персонажей гораздо меньше, чем «хитов». Но по ощущениям хитроумная новая система ничем не отличается от традиционной — ну подумаешь, хилеры восстанавливают в бою «дыхалку» товарищей, а не здоровье. Единственно что — повреждения накапливаются. Вместе с долговременной усталостью они заставляют героев иногда ставить палатки и зажигать костер. Для боевого баланса разработчики придумали еще одну «фишку» — в тавернах можно сгенерировать себе дополнительного члена партии за умеренную плату. «Сюжетные» сообщники по приключениям находятся достаточно быстро, но в начале игры все-таки может пригодиться лишний дуболом (если главгерой худосочный интеллигент) или спеллкастер (если протагонист качок). Да и просто приятно это — создать лысого варвара-аумауа по имени Na’Vinsc (жаль, морскую свинку за пазухой добавить нельзя). При желании можно ходить на задания с персонажами собственной выделки, оставив собранных в игре партнеров в своей крепости. Потому что (в лучших традициях старых двумерных RPG) у союзников есть фобии, убеждения, мании и скрытые намерения. Что еще в Pillars of Eternity хорошо — так это совсем простые человеческие радости. Пафос общения с душами и духами, вершения судеб сильных и слабых мира того, подчас выматывает, и тогда можно переключиться на собирание магического шмота — за хорошим мечом можно и в колодец с кровью нырнуть. Или на грабеж — такой простой, но теплый и домашний. В ходе боевых действий обнес чужой замок на пять тысяч медяков — построил в своем таверну, таунхолл и пару башен. Жадность, конечно, ужасная вещь: некоторые (например, я) способны прочесывать локации, держа партию на полусогнутых. Когда герои крадутся, они не только прячутся от врагов, но и обнаруживают различные секретные нычки.
По совокупности впечатлений — у Pillars of Eternity нет слабых мест. Видимо, потому что делали ее опытные люди. Еще раз загибаем пальцы: сюжет — хорошо качает, моральный выбор — тяжелый, боевая часть — интересная, маленькие радости — присутствуют. Руку со все еще оттопыренным большим пальцем мы простираем в сторону заката: Obsidian отработали мои двадцать кикстартерских долларов на совесть.

Oсобенности игры

- Расы. У вас есть выбор из шести рас: Человек, Аумауа, Гном, Эльф, Богоподобный и Ориан. Этот выбор в совокупности с настройками персонажа оставит довольным даже самого придирчивого фаната ролевых игр, будет ли он играть от лица выносливого Гнома, гигантского Аумауа или внеземного Богоподобного.
- Классы. У вас будет выбор из 11 классов, как уже знакомых вам, так и совершенно новых: бросайтесь в бешеные схватки в качестве Варвара, записывайте многочисленные заклинания в гримуар Волшебника, используйте способности Паладина для воссоединения вашей команды или вызывайте воспоминания о потерянных душах в качестве певца.
- Локации. В мире Eternity жизнь бьет ключом : величественные водопады, окутанные туманом, реки и озера, погодные эффекты (туман, дождь и гроза) и смена дня и ночи. Хотя выполнение квестов является основой Pillars of Eternity, исследование городов, подземелий и диких местностей мира – уже само по себе станет приключением.

Бонусы GOG издания

Pillars of Eternity Hero Edition
Pre-order bonus: Light is central to these two in-game items in tow designed to boost your gaming experience and add to your level of immersion:
Space Piglet: Traverse the enchanting plains of Eora with a glow in the dark companion.
Pledge of Gaun Ring: This item gives the ability to shield yourself from the perils that roam the world of Eora. A mystical ring with interlocking sickles that brings life where death looms. Gaun's favored implement, symbolic of the cycle of the harvest he oversees. Like its namesake, it is known to provide powerful support to those in need of defense.

Порядок установки

1. Распаковать.
2. Играть.

МОИ РАЗДАЧИИгры для WINDOWS

Игры для iPhone & Androids

Скриншоты

[only-soft.org].t26590.torrent
Торрент: Зарегистрирован   [ 2015-06-09 11:40 ]

17 KB

Статус: проверено
Скачан: 0 раз
Размер: 6,49 GB
Оценка: 
(Голосов: 0)
Поблагодарили: 0  Спасибо
Pillars of Eternity Hero Edition [amd64] [Native] [Rus] [1.06] скачать торрент бесплатно и без регистрации
[Профиль] [ЛС]
Форум Тема Автор Размер
Игры для Linux Ken Follett\'s The Pillars of the Earth (1.1.703) [amd64] [Multi] [Native] [GOG] Жесткий диск 12,21 GB
Игры для Linux Ken Follett\'s The Pillars of the Earth [amd64] [RUS / ENG / Multi8] [Native] [GOG] Жесткий диск 5,81 GB
Приключения и квесты Ken Follett’s The Pillars of the Earth / Кен Фоллетт. Столпы Земли (Book 1) [L] [RUS + ENG + 7 / ENG + 1] (2017) (1.0.551) [GOG] Скачать Auslogics 6,02 GB
RPG Pillars of Eternity + 3 DLC [L] [RUS|MULTI / ENG] (2015) (1.0.5.0567) [GOG] Скачать Adobe Reader 6,38 GB
Игры для Linux Pillars of Eternity + The White March, Part 1 [amd64] [Unity3D] [2.0] [GOG] Жесткий диск 9,52 GB
RPG Pillars of Eternity - Champion Edition [Steam-Rip] [RUS / ENG / MULTI7] (2015) (3.00.967 PX1 PX2) Скачать Adobe Reader 12,16 GB
RPG Pillars of Eternity - Definitive Edition [L] [RUS + ENG + 5 / ENG] (2015) (1.0.11) [EGS-Rip] Скачать Adobe Reader 11,49 GB
Нативные игры для Mac Pillars of Eternity II: Deadfire [L] [RUS + ENG / ENG] (2018) (5.0.0.0040 (29201) + 12 DLC) iPhone 25,49 GB
Показать сообщения:    
Ответить на тему

Текущее время: Сегодня, в 13:06

Часовой пояс: GMT + 4



Вы не можете начинать темы
Вы не можете отвечать на сообщения
Вы не можете редактировать свои сообщения
Вы не можете удалять свои сообщения
Вы не можете голосовать в опросах
Вы не можете прикреплять файлы к сообщениям
Вы можете скачивать файлы