V-Ray 5.20.23 For 3ds Max 2016-2023 Win x64 Год/Дата Выпуска: Apr 5, 2022 Версия: 5.20.23 Разработчик: Chaos Group Сайт разработчика: www.chaosgroup.com Разрядность: 64bit Язык интерфейса: Английский Таблэтка: присутствует Системные требования: Processor - 1st Gen Intel® Core™ or compatible processor with SSE4.2 support (x64) RAM - 4 GB RAM and 4 GB swap minimum – recommended 8 GB or more RAM, 8 GB or more swap file (Actual amount required will vary with scene requirements.) Operating system - Microsoft® Windows® 7 (SP1), Windows 8.1, or Windows 10 Professional operating system Autodesk® 3ds Max - 3ds Max® 2016, 2017, 2018, 2019, 2020, 2021 and 2022 (64-bit) USB port - Required for customers using legacy hardware lock, preferably USB 2.0 TCP/IP - Only IPv4 required for distributed rendering is supported. IPv6 is currently not supported. License Server - 4.5.1 or later GPU Acceleration - NVIDIA CUDA with minimum required compute capability 5.2*: Maxwell-, Pascal-, Volta- and Turing-based NVIDIA card(s) with latest video driver or at least version 442.54; NVIDIA RTX with compute capability 5.21: RTX cards with latest recommended video driver or version 442.54; 2GB VRAM V-Ray Production Denoiser - AMD or NVIDIA GPU supporting OpenCL 1.2; NVIDIA AI Denoiser - Maxwell, Pascal, Volta or Turing-based NVIDIA card with driver version 441.28 Описание: САМАЯ КОМПЛЕКСНАЯ ПРОГРАММА 3D‑РЕНДЕРИНГА ДЛЯ ВЫСОКОКАЧЕСТВЕННОЙ ВИЗУАЛИЗАЦИИ И ПОСТАНОВКИ V-Ray для 3ds Max – проверенная на практике программа для рендеринга, известная своей универсальностью и способностью справляться с проектами любого типа – от массивных динамичных сцен с тысячами источников освещения до великолепных натюрмортов. V-Ray для 3ds Max – идеальное решение для художников и дизайнеров 3D-отрасли. Отмеченная наградами технология рендеринга подходит для проектов любой сложности Для действительно фотореалистичной качественной визуализации вам нужен рендер, оптимизированный по скорости и готовый к масштабированию. V-Ray дает возможность работать как с молниеносно интерактивным, так и с тяжеловесным производственным рендерингом, при этом максимально используя возможности вашего СPU и GPU-процессора. Программа разработана для создания самых сложных сцен Когда вы работаете с любыми сценами – от маленькой до самой большой – вам всегда требуется средство визуализации, которое вас не подведет. Миллиарды полигонов? Тысячи источников освещения? V‑Ray со всем справится. Адаптивные источники света, прокси-объекты и распределенная визуализация (Distributed Rendering) – арсенал нужных и проверенных на практике функций вам в помощь. Постобработка рендеров без использования дополнительных инструментов V-Ray оснащен полным набором инструментов освещения, затенения и рендеринга, которые интегрированы с 3ds Max. Обновленный буфер кадра V‑Ray со смешиванием света и многослойным композитингом позволяет использовать только один инструмент – нет необходимости переключаться между различными приложениями, . Создавайте интерактивные работы в реальном времени – в среде со 100% трассировкой лучей Визуализируйте свои идеи в стопроцентном качестве с трассировкой лучей без необходимости дополнительной оптимизации и конвертации. Вносите изменения в проект непосредственно в 3ds Max и сразу проверяйте свои рендеры. Узнайте больше о Chaos Vantage V-Ray безупречен и при работе с другими программами V-Ray совместим со всеми наиболее популярными плагинами 3ds Max: Substance, Forest Pack, Railclone, Ornatrix, Tyflow, Phoenix и другими. V-Ray также идеально подходит для любого рабочего процесса с поддержкой открытых стандартов, таких как Alembic, OSL, OpenColorIO, а теперь и ACEScg.
Важно! Инструкция для запуска рендера на GPU
1. Прочитать внимателньо файл по установке лекарства и запомнить какой файл в какую папку (bin и plugins) копируется. 2. Скопировать файлы-лекарство в следующие папки: - C:\Users\хххххх\AppData\Roaming\Autodesk\ApplicationPlugins\VRay3dsMax2022\bin - C:\Users\ххххххх\AppData\Roaming\Autodesk\ApplicationPlugins\VRay3dsMax2022\bin\plugins 2. Если папок выше нет, то скопировать файлы-лекарство в эти папки: - C:\ProgramData\Autodesk\ApplicationPlugins\VRay3dsMax2022\bin - C:\ProgramData\Autodesk\ApplicationPlugins\VRay3dsMax2022\bin\plugins
What's New in V-Ray 5, update 2.3
New Features V-Ray Adaptive Bucket Splitting; Support for Max 2023; Ability to bake metalness and roughness; Add an option to include the Rest LightMix channel when saving to file; Add fit aspect ratio to material/bitmap functionality for VRayDecal; Add an option in VRayDenoiser for denoising the alpha; V-Ray IES Expose IES light shape and size to MAXScript; Modified Features V-Ray Update Open Image Denoiser to version 1.4.2; Allow higher Max Size for GPU textures, when mode is set to Resize; Import for Cosmos materials with non-square textures; New Shortcut (N) in the VFB2 to EDIT notes in the History; Resumable rendering support for deep images; V-Ray, VRayIES Make the VRayIES file button larger; VFB Show more information when corrupted OCIO file is loaded regarding the error; VRayOSL, V-Ray Support for vector-like structures; Bug Fixes V-Ray Crash with VRayMultiSubTex; V-Ray Material Library path is not updated after installation if provided by environment variable; V-Ray Standalone cannot load 3rd party plugins dependencies from arbitrary locations; Cosmos importer fails to import asset with VRay2SidedMtl; Viewport IPR option disappears from the viewport menus when using max.vray as a default setting (Custom default switcher menu); Crash when rendering a specific scene file with 3dsmax frame buffer; Render artifacts on the voxel borders of a V-Ray proxy geometry with Displacement modifier; Modifying denoiser parameters in VFB2 with OIDN denoiser switches the denoiser type to Optix; OCIO2 config might fail to load depending on locale settings; VRayMultiSubTex produces incorrect results with Random Hue and Sat when exported; Incorrect render time after enabling A/B compare and selecting an A image and then saving to history; Missing parameters for the VRayUnclampedColor element; Crash when loading .tx sequences in VRayBitmap; Add support for Anima4D models export with Motion Blur; Map connections are lost when drag and drop material from V-Ray Material Library to the Compact material editor slot; Animated TyFlow cache with UVWmodifier is not exported as expected; The "All" LightMix parameters values are not saved to presets and history; Error on render resuming after enabling or disabling DR; Crash in V-Ray IPR with Forest Color map and latest Forest Pro version; V-Ray, V-Ray GPU Incorrect results with VRayDecal during IPR debug shading; V-Ray GPU Skipped frame when rendering non continuous frame list with V-Ray GPU; GPU rendering not showing correctly with 3ds Max frame buffer; Crash when using Matte objects, VRayAlSurface and Glass ; VRayMtl in SSS with Matte object crashes in animation using V-Ray GPU; Crash with CUDA CPU on MacOS; Swapping GPU devices in the same 3Ds Max session crashes IPR and production rendering; GPU LC is slower to render with big resolutions; VFB Display correction is briefly reset while preparing for rendering with V-Ray GPU; Rendering with CUDA a scene with BakeView produces black output; V-Ray GPU does not bake all pixels when rendering to textures; Crash when rendering scenes of objects with translucent materials and a shadow catcher; Artifacts with layered VRayDecal objects; VRaySun disc is rendered with offset in V-Ray GPU lately; VRayDecal does not project VRayEdgesTex; Texture baking doesn't work correctly with GPU; Lighting discrepancy between CPU and GPU results when LightDirect is used with Intensity higher than 1; Shadow Radius parameter of Directional and Omni light does not work; V-Ray Light Make rendering of instances of disabled lights instanced via VRayInstancer consistent between Max and Standlone; Random crash in V-Ray IPR when creating VRayLight; Disabling the affectSpecular and affectReflections options of a Dome light leads to inconsistent results; VRayMtl Crash when creating a Physical material in slate material editor using 3dsmax 2018; VRayMtl shortmap buttons are representing wrong maps when older scene is loaded in Max 2018; VRayOSL, V-Ray MDL displacement is not exported correctly; VRayVolumeGrid VDB caches with invalid min/max channel value metadata are not handled; VRayIES VRayIES lights' include and exclude lists broken in MXS;
Вы не можете начинать темы Вы не можете отвечать на сообщения Вы не можете редактировать свои сообщения Вы не можете удалять свои сообщения Вы не можете голосовать в опросах Вы не можете прикреплять файлы к сообщениям Вы можете скачивать файлы